Alla inlägg under juli 2010

Av Emelie - 6 juli 2010 13:15

Ja idag är första dagen på jobbet, har redan jobbat ett pass, och om ett par timmar så ska jag ta bussen in till stan från pappa och kliva på pass nr 2. Och min underbara underbara UNDERBARA  älskling ska åka ut och smörja och kolal över Nelli idag när jag kliver på mitt nästa pass, men imorgon, då ska jag bannemig ut, för jag saknar redan min lilla knäppis    jag vet helt 100 att han klarar allt det där, men har ändå sån ångest över att inte kunna åka ut idag   


Men men, nu ska jag fixa nåt att äta, sen vila lite innan nästa pass!


puss på er!

=D

Av Emelie - 5 juli 2010 19:32

Jag fick jobbet! Visserligen är det bara 4 veckor nu, men min chef kunde nästan garantera att hon ville timanställa mig sen   

ASSKÖNT!!!


Nu tänkte jag först hoppa in i duschen, för idag bara stiiinker jag häst haha, nelli och jag stod och gosade massor förut, hon är så jävla mysig när hon lägger upp huvudet på axeln och bara står och myser   



Sen ska jag mysa lite i soffan med min älskling innan det är dags att sova, för imorgon börjat arbetet :D

Av Emelie - 4 juli 2010 21:13

Idag har det inte hänt särskilt mkt faktiskt.

Mest tagit det lugnt =) precis kommit hem från badet nu, först var det riktigt riktigt skönt i vattnet, men efter ett tag blev det svin kallt :O brukar ju vara tvärtom:P


Lilla Nellibus gillade inte riktigt mig idag haha, fick smörja henne med 3 olika salvor, och det gillas inte riktigt :P solkräm på mulen, myggmedel på hela henne, och helosan i svansen, för den hade hon kliat massor på :(


nej usch nu ska jag gå och titta lite på tv innan det är dags att sova, för imorgon är det ju en spännande dag!   

Av Emelie - 3 juli 2010 17:37

dagen har spenderats i vingåker, på guldsporrarna, en hästtävling för dom som inte vet    kul var det, men varmt som fan ! har egentligen inte så mkt mer att skriva för tillfället, men jag ska bjuda er på en bild !



  


Min snygga bränna från IDAG! Blev knallröd först, men det tog inte lång tid innan det gick över och blev brunt igen :D   

Av Emelie - 2 juli 2010 20:32

Hmm, ja vad ska man säga? Var/är så jävla glad att jag blivit inkallad på möte på måndag, för jag trodde aldrig att hon skulle höra av sig igen!   

(För er som inte vet : Jag ringde till en arbetsgivare igår för att fråga hur man sökte till deras tjänst, då tog hon lite uppgifter, frågade lite personliga frågor och hur jag tänkte med den här tjänsten, sa att hon skulle höra av sig (men jag trodde inte riktigt på henne) Idag ringde hon tillbaka, sa att hon tänkt på vårat samtal hela kvällen igår, och att hon gärna ville att jag skulle komma dit på MÖTE, hon sa MÖTE inte INTERVJU   redan på måndag   


Men samtidigt är jag så jävla förbannad..

Men varför jag är det vill jag inte skriva ut här, men kan ju säga att jag trodde att man skulle vara rädd om sin familj, men tydligen inte enligt en viss person!


Vad har ni läsare gjort idag då???

Av Emelie - 1 juli 2010 19:14

Fick en fråga om Nelli. Har i ett tidigare inlägg skrivit lite om henne, men kan dra lite snabbt igen, om våra framsteg :)


Nelli är ett nu 7årigt fullblodssto som jag är fodervärd på, och som jag hoppas kunna köpa loss i början av hösten.

Hon har tidigare blivit väldigt pressad när hon blev riden på bana/ridhus, så det har vi inte riktigt hållit på med än, har hållit på mkt med NH och fixat ett band mellan oss. Tömkört henne mycket och nu på sista tiden ridit mkt också, (och har faktiskt lyckats rida henne ett varv i hagen utan att hon bockade    )

Nu håller vi också på att träna bort allt hennes backande, då hon backar undan dom andra hästarna i hagen t.ex Och hon har blivit mycket bättre vid hanteringen, nu går det att ta in henne utan att hon blir helt galen och står och studsar och gnäggar   

Nu står hon lugnt och skönt ute på gården och njuuuuter när man borstar haha  



Så nu hoppas jag att du fick lite svar på vem Nelli är :) Annars får du fråga igen om du vill veta nåt mer!  

:)

Av Emelie - 1 juli 2010 17:26

Jag känner mig sjukt peppad att börja dra igång bloggen igen nu!

så nu tycker jag att ni ska ge mig massa massa MASSA tips på vad ni vill att jag skriver om!! :)

Av Emelie - 1 juli 2010 17:21

Fick en kommentar av Elin


"hhaa awww vad söta hästarna är! har hovslagaren varit och kolat på Nelli? Vaeför beetede hon sig så konstigt?
Hoppas allt är bra med henne nu!! ♥

//Elin "

 

Hej Elin! ja dom är riktigt söta allihopa!

Ja han kom ut igen när jag hade ringt honom. Men lagom som han kom ut så slutade hon att vara halt! Och efter det så har hon inte visat något hälta alls.

Förmodligen så var det bara för att hon inte gillade den hovslagaren, för hon har inte hållit på så när jag håller på med henne!

Hon mår så bra så, riktigt tjock har hon blivit nu haha!   

Knappt så sadeljorden räcker runt   

Presentation

Min blogg om livet som ung mamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards