Alla inlägg under april 2010

Av Emelie - 30 april 2010 20:38

Råkade radera alla frågor istället för att godkänna dom sist   

Så nu kör vi igen!


 
KOMMENTERA MED MAAASSOR AV FRÅGOR!!

Av Emelie - 29 april 2010 21:55

Jag har fått ett till önskemål om vad jag ska skriva om, så här kommer ett inlägg om,

Hur jag och Christoffer träffades!


Allting började med att jag och min kompis Iza åkte hem till hennes mamma i Bålsta. Då träffade jag min dåvarande kille Ante. Ante flyttade sedan till Brunskog i Arvika, Värmland. Granne med Cc (Christoffer) Dom började umgås, och jag fick prata lite då och då med Cc när jag ringde till Ante. Vi bytte nr, och ca ett år efter att jag och Ante gjorde slut så blev jag och Cc tillsammans, vi hade då varit kompisar under hela det året, både jag, cc och Ante. Sen på sportlovet 2006 så åkte jag dit, Ante och Cc kom och mötte mig vid stationen, sen körde vi hem Ante, och jag följde med Cc hem, fast vi hann bara vara hemma en liten stund innan Ante ringde och ville att vi skulle komma och möta honom    Så kollade vi 3 på Big brother finalet -06. Jag var hos Cc en vecka, sen följde han med mig hem en vecka. Då började allting, sen åkte vi till varandra varje helg. Fram till juni 2008. Efter att jag gått ut skolan, och då väntade jag Natalie   

Juli 2009 flyttade vi från värmland, bodde ca 1 månad hos min pappa i Katrineholm innan vi fick flytta in i våran lägenhet   


 


Så nu har ni fått veta lite om det, fortsätt gärna kom med tips och frågor om vad ni vill att jag ska skriva om!!!     

Av Emelie - 29 april 2010 10:43

Har ni några önskemål om vad ni vill att jag ska skriva om???

Av Emelie - 29 april 2010 10:10

Japp nu sitter jag ute hos pappa, älsklingen skulle hjälpa pappa med lite saker, så det är jag och Natalie här, får se om dom hinner hem innan 2 annars får jag ta mig upp till skolbussen och hämta lillasyster   

Så får se vad jag och Natalie hittar på under tiden vi väntar på att kl ska bli 2   , det är ju inte så där jätte fint väder ute idag, men vi kanske hoppar ut en sväng ändå, tog iaf med regnkläderna till henne så nåt ska vi väl kunna ta oss ut :)

Just nu sitter Natalie och leker titut med mig, hon håller för sina ögon först, och säger "vaaaaaaa" = Var är Natalie :P  sen håller hon för mina och säger likadant   

Nej nu ska jag fortsätta leka lite med henne här, glöm inte bort att kommentera!  

Av Emelie - 28 april 2010 13:03

Hej alla glada! (och ledsna  )


Har precis kommit hem, varit ute och handlat lite mer hund och hästmat, så nu finns det också =)

passade även på att köpa en saltsten till Nelli, och lite hundben till vovvarna, det tyckte dom om   

Nova och Smilla ligger nu och sover, och Salsa ligger i mitt knä och myser   

Har precis lagt in Natalie i sin säng också, fast hon är ungefär så här :    Hon skriker efter "pappa"! fast han är inte hemma, för han skulle iväg på möte nu kl 1, men hon börjar tystna nu, så hon somnar kanske snart   


Fan vad glad jag blir, besökarna fortsätter att hålla sig många   

Nej nu ska jag nog fixa lite lunch till mig, jag är hungrig!


skriver mer sen, släng in en kommentar eller två så jag får massa roligt att läsa sen :D


 


Avslutar med en bild på mammas hjärta   

Av Emelie - 27 april 2010 21:38

Fick en förfrågan om mina djur. Så jag får slänga in ett inlägg med lite info om dom!   


 


Nelligino "Nelli", Ett fullblodssto född -03.

Inte särskillt mkt riden, jag håller på och tränar henne från marken för tillfället. Men rider så ofta jag känner att hon och jag är på humör för det. Vill inte pressa henne eftersom jag fått veta att hon tidigare blivit allt för hårt pressad!

Bockar och busar när man rider   Är än så länge bara fodervärd. Men har planer på att köpa loss henne till sommaren   



 


Nova

11 månaders amstaff/dogo tik. Tog henne som omplaceringstik när hon bara var ett par månader. Bodde då i en ladugård. Gjorde utfall mot andra hundar så fort hon hade mat, ben, leksaker m.m Nu blivit en riktigt underbar familjehund som trivs med att Natalie leker med henne, plockar mat ur matskålen när hon äter. Slutat göra utfall m.m  



 


Smilla


10 månaders terv/schäferkorsning. Mammas uppfödning, tog hem henne när hon var 9 veckor. Underbar liten varelse, alltid varit lydig, funkar med alla hundar, med alla djur överhuvudtaget. Älskar barn, och alla andra människor. Hennes enda problem är att hon inte riktigt gillar att vara hemma själv, men det tränar vi på  



 


Salsa


Köpte henne i höstas. Köpte henne tillsammans med hennes son Charlie. Men han funkade dock inte hos oss då han rev Natalie hela tiden. Men han bor nu på landet istället   Salsa är lugn, men ändå busig när hon själv vill.Hon är ca 2 år.



Så nu har jag berättat lite grann om mina djur   

Är det någonting mer ni vill att jag ska skriva om så säg gärna till så ska jag se till att göra mitt bästa för att hitta på en lösning   


Nu kallar sängen!


puss på er!


Av Emelie - 27 april 2010 15:06

Igår hade jag 188 unika besökare på min blogg.     Så nu hoppas jag på att några är villiga att presentera sig!   


Av Emelie - 26 april 2010 21:29

Japp.. Sitter i värmland nu.. Har väl ingen direkt blogglust just för tillfället. Tänkte bara tala om att jag lever    skriver imorgon my darlings!

Presentation

Min blogg om livet som ung mamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards